
De nieuwe strategie is bepaald en keurig gecommuniceerd. Maar ook al staren medewerkers iedere dag naar woorden als ‘werkplezier’ en ‘ondernemend’, dat betekent nog niet dat de bedrijfswaarden daadwerkelijk gaan leven. Is er weerstand voor een verandering, dan heerst er vaak onduidelijkheid.
Daarom concretiseren we de bestemming. Upane ondersteunt je met de check op helderheid en compleetheid, en op relevantie en haalbaarheid. Wij begeleiden je met de ontwikkeling van de strategie en vertalen die naar jouw organisatie.

“Een bestemming vertelt je welke koers je vaart. Waarom je doet wat je doet.
Een concrete bestemming leidt de weg in jouw organisatie, op alle niveaus.”
Margriet van Zijl
Het hogere doel
Een bestemming is niet zomaar een doel of nieuwe visie, maar het uitgangspunt van alles. De reden waarom jullie doen wat jullie doen. Dit noemen we ook wel een ‘purpose en beslaat de gehele strategie en acties die daarbij horen. Dat is belangrijk, omdat medewerkers daardoor gemotiveerd raken. Ze krijgen antwoord op de vraag: waarom ga ik iedere dag naar mijn werk? Ze weten waar ze het voor doen. Ze doen het bijvoorbeeld om de wereld een beetje beter te maken door bij te dragen aan klimaatverbetering. Dát motiveert.
Is de bestemming die je hebt bepaald wel compleet, helder en attractief genoeg? Met een scan toetsen wij hier de strategie.
Pragmatisch te werk gaan
Strategieanalyses gebundeld in een dik boekwerk zetten geen zoden aan de dijk. Niemand heeft de tijd om die door te spitten en analyses vertellen je niet hoe je nu echt de strategie in gang zet. Wij gaan daarom liever pragmatisch te werk.
Aan de hand van een onepager maken we samen een duidelijk en bondig overzicht van jullie bestemming. Van daaruit onderzoeken we welke stappen jullie moeten nemen om de bestemming te bereiken. En vertalen we deze door naar de organisatie.
Vragen die op de onepager worden beantwoord:
- Waar sta je nu en waar wil je heen?
- Waarom wil je daarheen?
- Hoe wil je daarnaartoe?
- Zijn doelstellingen doorvertaald naar de medewerkers?
Nodige bagage
Onderweg naar jouw bestemming moet je goed bepakt zijn.
Wij vangen de nodige middelen in vier andere kerngebieden.